Vrijwilligerscommissie

08-01-2023

Ondersteuning vrijwilligerscommissie

Vrijwilligerscommissie
We zoeken meerdere leden voor de vrijwilligerscommissie. De Vrijwilligerscommissie houdt zich bezig met de uitvoer van het vrijwilligersbeleid. Alles is er op gericht om de beschikbare taken in te vullen met vrijwilligers. Dat is een grote klus maar heel noodzakelijk om onze mooie club te laten voortbestaan. Om het wat behapbaar te maken hebben we de taken verdeeld over verschillende functies binnen de vrijwilligerscommissie.

Lid werving vrijwilligers:
Als lid werving vrijwilligers help je mee om vrijwilligers te werven. Je zorgt dat het overzicht van de openstaande taken actueel is, benadert actief de leden voor openstaande taken, helpt mee en denkt na over wervingsacties.

Lid ondersteuning vrijwilligerscommissie:
Als ondersteunend lid ben je een spil in het web van de vrijwilligerscommissie. Je bent aanspreekpunt voor vrijwilligerszaken en legt vragen en opmerkingen bij de juiste aanspreekpunten binnen SVV, je voert begeleidingsgesprekken met vrijwilligers, zorgt voor het bedanken en waarderen. Verder zorg je voor de lief en leed acties binnen de club. (Digitale) kaartjes bij verjaardag, trouwen, kind krijgen ed. van leden, trainers enz., zorgt voor een kleine attentie bij langdurige of ernstige blessure ed. Het lief en leed beleid staat nog in de kinderschoenen en moet nog grotendeels uitgewerkt worden.

Lid planning vrijwilligers:
Als lid planning vrijwilligers werk je de beschikbare en openstaande taken bij in de vrijwilligers app. Je werkt wekelijks het vrijwilligersrooster bij zodat de vrijwilligers zich kunnen inschrijven openstaande taken. Je hebt nauw contact met de coördinator van de kantine en de andere coördinatoren, en activiteitencommissie over activiteiten die gepland staan waarbij vrijwilligers benodigd zijn.

De gehele commissie overlegt minimaal 1x per maand om o.a. een jaarplanning voor te bereiden, de lopende zaken, acties en knelpunten te bespreken.

Tijdsinvestering
Ongeveer 2 a 3 uur per week per functie.

Wat breng je mee
Allereerst natuurlijk een hoge dosis aan enthousiasme!
Je vindt het leuk om bij te dragen aan de verbetering van het vrijwilligersbestand van SVV.
Je vindt het leuk om mensen te enthousiasmeren over taken en functies binnen SVV.
Je hebt de nodige communicatieve vaardigheden.

Wat bieden wij:
We bieden je een leuke club die volop in beweging is.
Door je in te zetten voor de club draag je bij aan het voortbestaan van de club en het realiseren van onze ambities en doelstellingen.
We bieden je een kans om actief deel uit te maken van een vereniging en daarmee een maatschappelijk steentje bij te dragen.
Door je bijdrage aan de club hoef je geen clubwerkers bijdrage te betalen.
We bieden je begeleiding en mogelijkheden om je op een bepaald vlak te ontwikkelen.
We bieden je de kans om je ideeën om te zetten in acties

Heb je interesse en kan je niet wachten om aan de slag te gaan, neem dan contact op met Danielle Falck via [email protected] of bel 06-24779928.

Reageren op de vacature

Kies bestandWijzigVerwijder

* = verplicht
Vacature Titel