‘Late treffer bezorgt Scheveningen driepunter.’

2e divisie Jack's League

21 augustus 2021 15:30

F.M.L. van den Elzen

Sportpark De Boshoek (HHC)
De Boshoek 5
7771RH
HARDENBERG
tel. 0523-261332

Scheveningen heeft op bezoek bij HHC Hardenberg een late overwinning geboekt. Na een leuke wedstrijd werd pas laat de overwinning veilig gesteld. Matchwinner werd verdediger Tyrone Owusu die op avontuur ging en de Houtrustbewoners een fijne terugreis bezorgde met drie punten.

Na een rustige heenreis begon Scheveningen sterk aan de wedstrijd. Met een compacte organisatie en een ietwat uitgeklede basisopstelling werd HHC Hardenberg in de eerste helft geneutraliseerd en ging het zelf op zoek naar het doel van de gastheren. Het duurde niet lang voor Scheveningen haar eerste mogelijkheid mocht aantekenen. Wagenaar speelde de Groot goed vrij aan de rechterkant. Zijn actie leidde tot een afstandspoging van Immers. Doelman Borgman wist echter redding te brengen.

Met de nodige Scheveningse passie en strijd wist Scheveningen zich voor rust naar een licht veldoverwicht te voetballen. Aanjagers hierin waren Ricardo de Vlugt, Tim Peters en Lex Immers. Dit lichte veldoverwicht leidde tot een aantal kleine kansjes van Scheveningen-zijde. De Groot en van Eijk konden alleen doelman Borgman niet echt testen, waarbij de rust werd gehaald met een 0-0 tussenstand.

Na rust was het spelbeeld anders. HHC zette het tactisch anders neer, waardoor Scheveningen de grip kwijt was op de thuisploeg. Heel gevaarlijk werd Hardenberg alleen uit standaardsituaties. De constant mee opgekomen Fatima wist een enkele keer gevaar te stichten met kopballetjes. Geen van zijn mogelijkheden was echter tussen de palen dus kon Scheveningen opgelucht adem halen.

In de 85e minuut kwam Scheveningen op een 0-1 voorsprong. Een lange bal leek in het niets te verdwijnen, maar de mee voetballende doelman Borgman verspeelde de bal aan avonturier Tyrone Owusu. De verdediger was uit het niets mee naar voren gegaan en plukte de bal van de voet af. Hij tikte het leder in een leeg doel. Daarna probeerde HHC Hardenberg middels lange ballen vanuit achteruit nog een gelijkmaker te forceren. Één van die ballen kwam echter goed voor de voeten van Van der Leij, die een uitgekomen Sven van der Maaten op zijn weg naar de goal tegenkwam. In een reflex pakte de keeper de bal met zijn rechterbeen. Hij hield daarmee Scheveningen op de been. In de slotfase wist Scheveningen de thuisploeg ver genoeg van het doel te houden en sleepte zo de drie punten over de streep. Daarmee pakt Scheveningen de eerste overwinning in de Jack’s League.

HHC Hardenberg – SVV Scheveningen 0-1 (0-0)

0-1 Tyrone Owusu ‘85

Gele kaarten: Danny Bouws (HHC);

Scheidsrechter: F.M.L. van den Elzen

Assistent-Scheidsrechter: W.J.M. Linders

Assistent-Scheidsrechter: R. Meints

4e official: M.J. Arends

OPSTELLING HHC HARDENBERG:

Borgman [GK]; Bouws (’46 Etten), Görtz, Fatima en Church; Kobussen© (‘90+2 Hamhuis), Klok en Mannes (’72 Reinders); Hardijk (’67 Hemmink), Oosterwijk (’67 van der Leij) en Kaptein;

OPSTELLING SVV SCHEVENINGEN:

van der Maaten [GK]; Owusu, Kalpoe, van Koesveld (’46 Gómez-Nieto) en Koorndijk; Immers, Peters© en R. de Vlugt; Wagenaar (’72 van der Putten), van Eijk (’79 Elvilia) en de Groot (’77 Rog)

VOLGENDE WEEK:

Scheveningen speelt komende zaterdag haar eerste thuiswedstrijd en krijgt meteen een titelkandidaat op bezoek. Spakenburg komt naar Houtrust. Zij speelde in de eerste speelronde met 2-2 gelijk tegen de belofteploeg van Volendam. Zij kwamen in de slotfase terug van een 0-2 achterstand. Het seizoen is weer begonnen, Heerlijk!